Miejska Biblioteka Publiczna w Sulejówku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej biblioteki oraz katalogu biblioteki
- Data publikacji strony internetowej: 2020.12.30
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020.12.30
Dane kontaktowe:
e-mail: dyrektor@mbpsulejowek.pl
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Iwona Zbroszczyk
tel. 22 783 20 13
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania:
Oświadczenie sporządzono dnia 2020.11.23
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacja dla osób niepełnosprawnych:
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Zachowany jest czytelny kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Artykuły pisane są zrozumiałym tekstem oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Każdy ma prawo:
• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
- Siedziba Główna Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sulejówku (ul. Wrońskiego 1) - lokal usytuowany w budynku dwukondygnacyjnym. Wejście do Wypożyczalni na parterze posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych jednakże ciągi komunikacyjne nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Po wejściu do Wypożyczalni w skorzystaniu ze zbiorów pomaga bibliotekarz. Budynek nie posiada windy. W budynku biblioteki nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
- Filia Nr 1 (Świętochowskiego 15/17) - lokal usytuowany na piętrze. Schody z balustradą - brak dostępu dla osób na wózkach. Budynek nie posiada windy. W budynku biblioteki nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
- Filia Nr 2 (Idzikowskiego bl. 3) - lokal usytuowany w piwnicy. Schody z balustradą - brak dostępu dla osób na wózkach. Budynek nie posiada windy. W budynku biblioteki nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.